Eindelijk is het zover: het terras in de tuin is bestraat. Vanaf nu is het mogelijk vanuit de kerkzaal de tuin in te gaan, zowel lopend via een paar treden als via een hellingbaan.
Nu de tuin op deze manier bereikbaar is, kan iedere bezoeker zien wat er nog meer in de tuin gebeurd is. Zo is er een meditatiepad aangelegd tussen de bomen en langs allerlei planten die door gemeenteleden zijn aangeboden. De jongeren van Rondom de 15 hebben er met Pinksteren teksten opgehangen, ter overdenking.
Verder lopend blijkt er een composthoop te zijn, belangrijk voor de duurzaamheid van de tuin en voor vitalisering van de niet zo vruchtbare grond van de borders voor en achter.
Natuurlijk is er ook het nodige onderhoud gepleegd: wieden van onkruid, uitdunnen van het bos, het accentueren van de traptreden bij de entree aan de voorzijde.
Verder zijn er bijenkasten geplaatst van een plaatselijke imker, en een vuurplaats op het terras voor paasvuur en bbq.
Een groep enthousiaste mensen is elke maandag en soms vaker aan het werk in de tuin. Zin om mee te doen? Kom een keer langs.
Geen mogelijkheid om mee te doen, een financiële ondersteuning kan ook via NL22 INGB 0000 525946 t.n.v. Bergkerk Amersfoort, onder vermelding van: tuin.